Ja zauwazam, ze u nas nie da sie leciec spokojnie nawet po autostradzie, bo u nas kazdemu gdzies sie spieszy od ciezarowek po autobus i jak jedziesz sobie spokojnie 110, a nie 140 to gotowi cie zepchnac, bo sa wieksi.
Dokładnie. Stąd też w przyszłym roku będę już pomykał po drogach zachodniego sąsiada. Odpoczywam tam. Szczególnie w jeździe po mieście.
Zamieszczone przez Agamek12
Naprawdę mając 45kzł nie było lepszym pomysłem kupić sobie jakąś obecną Fabię? Za te pieniądze można chyba kupić jakąś rozsądną wersję...
Za 45k zł. można mieć Rapida active 1.2 tsi w metaliku, od ręki. Ja mam zamiar kupić za max 32-33k zł. z wyprzedaży podstawową wersję Citigo ambition 5d albo move Up! W zależności co się trafi. Up! oczywiście ładniejszy. Szczególnie z jasnym wnętrzem.
Agamek12, jakoś ten serwis wydaje się mało wiarygodny. Wygląda jakby te silniki produkowały tam paliwo, albo samochody jeździły z górki
Z moich doświadczeń:
Rapid 1.2 MPI w mieście 7,5 - 8 l/100
Rapid 1.2 TSI w mieście 6 - 7 l/100
O2 1.4 w mieście 7 - 7,5 l/100
Citigo w mieście 5 - 5,5 l/100
Oczywiście są to wartości średnie, bo rapid potrafi i wciągnąć 10 l/100 np. latem z klimą
Ok, tylko litr więcej, ale jak dodasz do tego wyższy koszt zakupu (czyli wyższa rata kredytu) za auto tylko troszeczkę wewnętrznie większe, to już nie jest to takie oczywiste że większe jest lepsze.
Gdybym miał do wyboru np.C1 za 35kzł a Fabię za 40kzł to oczywiście że dołożyłbym do Fabii. Citigo/UP/Mii oferują prawie tyle samo miejsca co Fabia jednak za mniejsze pieniądze.
Agamek12, jakoś ten serwis wydaje się mało wiarygodny. Wygląda jakby te silniki produkowały tam paliwo, albo samochody jeździły z górki
Z moich doświadczeń:
Rapid 1.2 MPI w mieście 7,5 - 8 l/100
Rapid 1.2 TSI w mieście 6 - 7 l/100
O2 1.4 w mieście 7 - 7,5 l/100
Citigo w mieście 5 - 5,5 l/100
Przywołane przeze mnie dane to dane, które wpisują użytkownicy serwisu. Poza tym tam podawane jest średnie zużycie a nie zużycie w mieście lub w trasie.
Ja na wiarygodność tego serwisu nie narzekam: spalanie moich samochodów pokrywa się ze spalaniem podawanym na tym serwisie.
PS: piszesz, że Citygo pali w mieście 5-5,5l. A motostat podaje średnie na poziomie 5,25l - jakoś nie widzę rozbieżności...
Ok, tylko litr więcej, ale jak dodasz do tego wyższy koszt zakupu (czyli wyższa rata kredytu) za auto tylko troszeczkę wewnętrznie większe, to już nie jest to takie oczywiste że większe jest lepsze.
Gdybym miał do wyboru np.C1 za 35kzł a Fabię za 40kzł to oczywiście że dołożyłbym do Fabii. Citigo/UP/Mii oferują prawie tyle samo miejsca co Fabia jednak za mniejsze pieniądze.
Ja tam nie wiem... Mnie nie stać :szeroki_usmiech na zakup nowego małego auta - a w dodatku za kilkadziesiąt tysięcy złotych, więc nie ma sensu mnie przekonywać do swoich racji, bo i tak z nich nie skorzystam.
Po prostu podaję suche dane...
PS: siedziałem jakiś czas temu w Citygo i obecnie regularnie jeżdżę Fabią kombi - i po prostu wiem, że w Fabii jest zdecydowanie więcej miejsca niż w Citygo. 4 dorosłych facetów o normalnych rozmiarach (~1,8-1,85m wzrostu) z ciuchami na 4-5 dniowy pobyt delegacyjny jeździ dość komfortowo w Fabii - w Citygo nie starczyłoby miejsca na nogi i bagaż...
Zamieszczone przez piotrex
Agamek12, możliwe, nie zagłębiałem się w te serwisy ale na pierwszy rzut oka dane tam zamieszczone wyglądają na lekko zaniżone.
Przywołaj linki z wynikami, a zobaczysz, że są one jak najbardziej realne. Tylko warunek: ustaw sobie wyniki jedynie tych użytkowników, którzy wpisali spalanie z przynajmniej kilkudziesięciu tysięcy kilometrów
Np.: Rapid wg motostat średnio ~6l/100km: http://www.spritmonitor.de/en/overvi...=1&powerunit=2 - Ty piszesz o spalaniu w mieście 6-7l (nie ma rozbieżności)
Octavia 1.4MPI wg motostat średnio ~6,5l: http://www.spritmonitor.de/en/overvi...=1&powerunit=2 - Ty piszesz o spalaniu wyłącznie w mieście 7-7,5l - znów nie widzę rozbieżności.
Agamek12, to spalanie jest oczywiście osiągalne, ale jak się jeździ w kapeluszu. Normalnie to o 1 literek jest wyższe
Jeżdżę normalnie - nie jestem zawalidrogą, nie jestem królem prawego pasa - raczej to ja wyprzedzam. I moje spalanie to ~7,3l (jak w podpisie).
Motostat podaje takie samo: http://www.spritmonitor.de/en/overvi...=1&powerunit=2
Tak jest też w przypadku innych mich aut. Dlatego wiem, że podawane tam przeciętne spalanie jest zgodne ze spalaniem osiąganym przez przeciętnego kierowcę w przeciętnych warunkach...
Nie będę nikogo przekonywał do uwierzenia w te dane - ale ja w nie wierzę...
Citigo/UP/Mii oferują prawie tyle samo miejsca co Fabia jednak za mniejsze pieniądze.
Troszkę sobie zażartowałeś w tym miejscu. Aczkolwiek rozumiem że jest to subiektywne odczucie. Citigo jest sprytnym małym autkiem do miasta ale z rosłymi osobami z przodu, na tylnej kanapie nie ma już miejsca. Czego w Fabii nie odczuwa się tak drastycznie. Bagażnik też sporo mniejszy. Mimo wszystko, na miejski ścisk auto imo jak najbardziej OK.
Citigo/UP/Mii oferują prawie tyle samo miejsca co Fabia jednak za mniejsze pieniądze.
Troszkę sobie zażartowałeś w tym miejscu. Aczkolwiek rozumiem że jest to subiektywne odczucie. Citigo jest sprytnym małym autkiem do miasta ale z rosłymi osobami z przodu, na tylnej kanapie nie ma już miejsca. Czego w Fabii nie odczuwa się tak drastycznie. Bagażnik też sporo mniejszy. Mimo wszystko, na miejski ścisk auto imo jak najbardziej OK.
Irek obiektywnie patrzac Citigo ma szerokosc i rozstaw kół jak Fabia. Jest krotsze ale to glownie mniejsza komora silnika i bagażnik. Co ciekawe wewnatrz Citigo jest szersze! Z przodu do zasluga oszczednosci na plastiku. Z tylu rezygnacja z 5 miejsca. Ja sporo czasu spedzilem z Fabia II i Octavia I. Pod kątem ilości miejsca na nogi ciężko mówić o jakiejś zauważalnej różnicy. Nie ma róży bez kolców i dlatego trojaczki od tylu wygladaja gorzej niz fabia.
Jako ciekawodtke dodam ze nowe Aygo C1 i 108 sa mniejsze na szerokosc o 10cm mimo tych samych wymiarów zewn.
Pzdr
Nie chodzi o rozstaw kół ponieważ ten nie jest problemem, tym bardziej dla dwóch osób w rzędzie. Problemem jest rozstaw osi. Nie narzekałem na OI choć to były epizody. Nie narzekam na Roomstera ale w F2 jako pasażer tylnej kanapy nie jeździłem. Chociaż wydaje mi się że Rumcajs będzie o tyle lepszy, że siedzi się wyżej. Natomiast miałem okazję dość dużo się pobawić Citigo i o ile z przodu da się tym wygodnie jeździć to wejście za mnie (kierowca) było niemożliwe. Być może kwestia innej regulacji fotela i parę centymetrów by się zyskało ale to i tak mało. Mam długie nogi i nawet w O2 mi się siedzi dość dziwacznie. Pod tym względem wolałem Audi A4 w której siedziało mi się idealnie.
na 90% kupujemy dla mojej Drugiej Polowy auto - albo VW Up'a albo Skode Citigo. Zakup chcemy przeprowadzic w ten sposob zeby skorzystac z opcji wyprzedazy rocznika.
Osobiscie nie wiem czy bym nie wolal Fabii (bo pewnie beda chcieli wyprzedac te modele F2 co maja - w grudniu w salonie w Gdansku ma byc Fabia 3, a cenniki dostali wczoraj - i sadze ze F2 z klima nie bedzie kosztowala w podstawowej wersji duzo wiecej niz Citigo, ale Zona nie chce... bo za duza Fabka (!!!). No wiec albo Up - albo Citigo.
ps. prawde mowiac w srodku dla kierowcy w tym Up/Citigo to mniej miejsca niz w F2 nie zauwazylem, moze troche weziej? Bo ja wiem?
marlej108, kierowca o wzroście 197cm w Fabii się ledwo mieści. W takim Polo nowym już się nie mieszczę (panel środkowy uniemożliwia mi to). Ciekawe jak będzie w nowej Fabii...
Za ile będzie można kupić 4 drzwiowe Citigo na wyprzedaży? Oczywiście od ręki. Jak to wygląda w porównaniu z Up!-em? Obecnie to bardziej dostępny jest Up! a cena kształtuje sie prawie na poziomie czeszki. W granicach 35-36k.
W Citi mimo to jest wygodnie. Zaskakująco wygodnie. Tylko w Rio, Polo i "trochę" w Fabii nie mam co zrobić z prawym kolanem. Z małych to Panda daje mało miejsca też ze względu na panel środkowy.
Lubię testy Zachara z Autocentrum, przez jego dwumetrowy wzrost. Choć gośc inaczej jest zbudowany bo więcej miejsca ma zwykle na nogi.. :lol:
W Citi mimo to jest wygodnie. Zaskakująco wygodnie. :lol:
Ja mogę potwierdzić ze jest nieźle, też mam 197cm wzrostu i w Citigo zdarzyło mi się zaliczyć kilkugodzinną trasę w dwie strony, bardziej mi przeszkadzał szum powietrza przy 140 km/h na autostradzie pod wiatr niż pozycja za kierownicą. Ten samochód ma inny wymiar w środku niż na zewnątrz, jakieś czary projektantów :-)
W Citi mimo to jest wygodnie. Zaskakująco wygodnie. :lol:
Ja mogę potwierdzić ze jest nieźle, też mam 197cm wzrostu i w Citigo zdarzyło mi się zaliczyć kilkugodzinną trasę w dwie strony, bardziej mi przeszkadzał szum powietrza przy 140 km/h na autostradzie pod wiatr niż pozycja za kierownicą. Ten samochód ma inny wymiar w środku niż na zewnątrz, jakieś czary projektantów :-)
No niebawem Citigo oprócz auta przepastnego zostanie autem rodzinnym, sportowym oraz dostawczym Troszeczkę więcej realizmu, troszeczkę...
Nawet w czwórkę tragedii nie ma. Patrząc na segment A/B czy C z początku XXI wieku.
Oczywiście coś za coś... Z profilu IMHO zawsze wygląda fajnie. Ale z przodu czy z tyły z większej odległości wygląda śmiesznie/tragicznie. Dużo dają czarne dokładki z pakietu sport.... ale najlepiej prezentuje się koncepcyjny Up! GT.
pzdr
Za ile będzie można kupić 4 drzwiowe Citigo na wyprzedaży? Oczywiście od ręki. Jak to wygląda w porównaniu z Up!-em? Obecnie to bardziej dostępny jest Up! a cena kształtuje sie prawie na poziomie czeszki. W granicach 35-36k.
obecnie za wersje Citigo 60KM 5d ambition z kolem zap. ceny wynosza 33,5-34k zl. Jesli bylaby wyprzedaz taka jak w zeszlym roku (czyli 4k zl na Citigo) to do obecnego 1k zl ktory teraz udziela producent, doliczamy jeszcze 3k i wtedy takie Citigo powinno wyjsc 31k zl.
VW Up! jest drozszy mniej wiecj o 10% ceny Skody.
W tej chwili bez zadnych znajomosci na twarz wchodzac z ulicy do salonu dostalem oferte na Up!a take up 60KM 5d z dodatkowym kolem zapasowym - 31k zl, a za wersje move up z kolem zapas. - 34k zl. Ale sa to ceny w ramach potencjalnej wyprzedazy (czyli tez tylko jak VW da jak w tym roku 4k zl rabatu).
A wiec przyjmujac rabaty z zeszlego roku wychodzi:
Citigo 5d ambition biale - 30.500 - 31.000 zl vs VW Up! 5d move up 34.000 zl.
A wiec te 10%. To sa ceny dot. ofert, ktore dostalem.
Z jednej strony te 10% duzo jak ktos chce kupic jak najtaniej, z drugiej nie tak duzo, jesli ktos chce koniecznie das Auto. Mojej Zonie Up! sie bardziej podoba i jesli mialoby byc na jakies 7-10 lat to prawde mowiac rocznie roznica w cenie wyjdzie 420 zl (przy 7 latach) albo 300 zl (przy 10 latach) - czyli w sumie zadna roznica. Niestety w naszym spoleczenstwie (zreszta nie tylko u nas) VW to synonim czegos lepszego, a Skoda nieco gorszego. W przyszlej pracy Zony niestety ow odbior spoleczny jest dosc istotny. Z tego wlasnie wzgledu oraz z tego, ze Jej sie bardziej Up! podoba - jesli juz bedzie zakup to pewnie wlasnie tego auta. Wszystko sie wyjasni pewnie we wtorek lub czwartek.
ps. swoja droga - gdyby ktos mial zamawiac Up!a to polecam jasne wykonczenie wnetrza z szaro-niebieskimi fotelami - wyglada duzo ladniej niz to czarne na jedno kopyto wnetrze.
Mozna zrobic jeszcze inaczej i miec Citigo elegance nieco drozej niz VW Up! move up. Co kto woli. Tylko ze tak idac z cena coraz bardziej do gory... zaraz sie wejdzie w rewir nowej Fabii...
Citigo z nami także zostanie na dłużej. Na emigracji dwa autka sa wskazane. Jak tylko dostanę taką ofertę na Czeszkę to ją biorę. W przyszłym roku kupuje rodzinne auto. Nie będzie to O3 ano Golf tylko auto siedmiomiejscowe i nie będzie to ostatecznie Dacia... :szeroki_usmiech
Komentarz